Ο καλός μας ο καιρός

Γιορτάζουν (γνωστές γιορτές)

Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

ΠΕΡΠΙΝΙΑΔΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ


ΠΕΡΠΙΝΙΑΔΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ





Η σοβαρότητα, η δημιουργική δουλειά, η «βελούδινη» φωνή του, είναι μερικά μόνον από τα «υλικά» που χαρακτηρίζουν την αταλάντευτη πορεία του Βαγγέλη Περπινιάδη στο ελληνικό τραγούδι, η οποία διήρκεσε 53 χρόνια.

Γιος του παλιού διάσημου ρεμπέτη Στελάκη Περπινιάδη, ο νεαρός Βαγγέλης ήταν ψάλτης στην Οσία Ξένη της Κοκκινιάς. Ως τραγουδιστής ξεκίνησε, το 1947, από τα «ταλέντα» του Μίμη Τραϊφόρου. Πέρασε στο λαϊκό και το δημοτικό τραγούδι, όπου είχε πολλές και μεγάλες επιτυχίες: Τα νέα της Αλεξάνδρας, Αχ, γιατί δεν μ' αγαπάς, Μαχαρανή, Γύρισε κοντά μου, Δεν θέλω παλάτια και Λεφτά, Το μεροκάματο του πόνου. Είπε όμως και αρκετά σύγχρονα τραγούδια, όπως του Χρήστου Λεοντή και του Γιώργου Κατσαρού. Έγραψε και τραγούδησε δύο τραγούδια-ύμνους για τον Ολυμπιακό και ένα για την ομάδα που αγαπά, την ΑΕΚ. Αξιοσημείωτη παρουσία είχε και στον κινηματογράφο, όπου έπαιξε (βασικούς ρόλους) σε τέσσερις ταινίες. Όταν ήταν μικρός, ο καλλιτεχνικός χώρος δεν τον εντυπωσίαζε. Δεν ήθελε και δεν περίμενε ποτέ του να γίνει τραγουδιστής. Ο ίδιος λέει ότι στόχος του ήταν να γίνει παπάς. Του άρεσε σαν επάγγελμα και τον ενθουσίαζε σαν ιδέα, γι' αυτό και έκανε τα πρώτα του βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. Είχε, μάλιστα, χειροτονηθεί «αναγνώστης». Πίσω ακριβώς από το ιερό της εκκλησίας όπου έψελνε ήταν ένα ταβερνάκι, του Γιάννη Τομπούλογλου, με όλα κι όλα πέντε τραπεζάκια και δέκα καρέκλες. Εκεί πήγαινε ο Βαγγέλης Περπινιάδης και έπαιζε κιθάρα με δυο-τρεις φίλους του. Το μέταλλο της φωνής του τράβηξε την προσοχή του ταβερνιάρη (οικογενειακού φίλου του Περπινιάδη), ο οποίος και τον πήγε στο Πεδίον του Άρεως, στην Αθήνα, όπου γινόταν διαγωνισμός ταλέντων.
Τη σκηνή της ακρόασης, που είχε ως αποτέλεσμα το εντυπωσιακό ντεμπούτο του Βαγγέλη στο τραγούδι, μας την περιγράφει ο ίδιος:

«Ήταν αρχές Ιουνίου 1947, όταν βρέθηκα ανάμεσα σε πολλά νέα παιδιά στο Άλσος του Πεδίου του Άρεως, εκεί που παρουσίαζε τα νέα ταλέντα Μίμης Τραϊφόρος. Όταν τον πλησίασα, μπροστά στο μικρόφωνο με ρώτησε: "Τι τραγούδι θα μας πεις, μικρέ μου;". "Το Λίγες καρδιές αγαπούνε", του απάντησα. Ο Τραϊφόρος ενθουσιάστηκε από τη φωνή μου αλλά και γιατί το τραγούδι αυτό ήταν γνωστή μεγάλη επιτυχία της συζύγου του, της Σοφίας Βέμπο. Ενώ όλα τα παιδιά στο διαγωνισμό, εκείνο το βράδυ, έλεγαν από ένα ή μισό τραγούδι, εμένα, όταν τελείωσα, μου πρότεινε να πω και δεύτερο. Και πράγματι, είπα κι άλλο τραγούδι, επιτυχία κι αυτό της Βέμπο: Σβήσε το φως κι έλα κοντά μου. Κατεβαίνοντας από τη σκηνή, ο Τραϊφόρος μου είπε να μη φύγω. Ακολουθώντας τον στα παρασκήνια χτύπησε το τηλέφωνο. Το σήκωσε, αντάλλαξε μερικές κουβέντες με τον συνομιλητή του και όταν τελείωσαν, μου είπε: "Μικρέ μου, είσαι πολύ τυχερός". Στο τηλέφωνο ήταν ο Νικήτας Πλάτης, θιασάρχης στο θέατρο Αύρα του Κορυδαλλού. Πριν προλάβει να μου εξηγήσει ο Τραϊφόρος, ο Πλάτης ήταν μπροστά μου και μου είπε: "Από αύριο το βράδυ θα έρχεσαι στο θέατρο, θα λες τρία-τέσσερα τραγούδια ενδιάμεσα από τα σκετς της παράστασης και θα παίρνεις 30 δραχμές"».

Αυτή ήταν η μεγάλη αρχή για μένα», λέει σήμερα ο Βαγγέλης Περπινιάδης και διευκρινίζει ότι ήταν διπλή τότε η χαρά του, γιατί κατά σύμπτωση σε διπλανό δρόμο βρισκόταν το σπίτι της γυναίκας της ζωής του, της θρυλικής Μαρίτσας, μαζί με την οποία απέκτησαν πέντε παιδιά (Σουλτάνα, Δέσποινα, Στέλιο, Χρήστο και Βαρβάρα), δεκατέσσερα εγγόνια και δύο δισέγγονα! Στην Αύρα του Κορυδαλλού λοιπόν, το καλοκαίρι του 1947, έδινε παραστάσεις ο θίασος του Νικήτα Πλάτη. Πρωταγωνιστές, ο Νίκος Φέρμας, ο Νίκος Ρίζος και άλλα γνωστά ονόματα από το χώρο του θεάτρου. «Εγώ έβγαινα κάθε βράδυ και τραγουδούσα τέσσερα ελαφρά τραγούδια, που ήταν της μόδας εκείνη την περίοδο. Αυτό που με τόνωνε ήταν το μεροκάματο: 30 δραχμές τη βραδιά. Πολύ καλά λεφτά για έναν νέο καλλιτέχνη που ξεκινούσε καριέρα το 1947-48», θυμάται ο Βαγγέλης Περπτνιάδης δούλεψε ως επαγγελματίας για δέκα και πλέον χρόνια στα γνωστά λαϊκά κέντρα-στέκια της Κοκκινιάς, τον Περίβολο και τον Κεφάλα, σχεδόν πάντοτε με δικά του συγκροτήματα, ενώ πραγματοποίησε και κάποιες εμφανίσεις στο Φαληρικόν του Μαργωμένου, στις Τζιτζιφιές με τον Βασίλη Τσιτσάνη και τον Γιάννη Παπαϊωάννου, στο Χρυσό Βαρέλι και στην Νταίζη, καθώς και σε άλλα γνωστά κέντρα της παραλίας Μοσχάτου - Τζιτζιφιών. Στο κέντρα της Κοκκινιάς εργάσθηκε μαζί με έναν διάσημο Μικρασιάτη μουσικό, τον Κώστα Νούρο, και με τον γνωστό μεγάλο δεξιοτέχνη του μπουζουκιού και της κιθάρας Δημήτρη Στεργίου ή «Μπέμπη». Ο Βαγγέλης Περπινιάδης έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με το στούντιο ηχογράφησης το 1953, κάνοντας σεγόντο στην Άννα Χρυσαφή στο τραγούδι του Κώστα Καπλάνη «Σουρουπώνει». Το συμβόλαιο που έχει υπογράψει, εν τω μεταξύ, των Οντεόν - Παρλοφών του Μίνωα Μάτσα, το αξιοποιεί ουσιαστικά από το 1956, όταν γράφει και τραγουδά ένα δικό του τραγούδι, το Κλάψτε με φίλοι, κλάψτε με, σε δίσκο γραμμοφώνου 78 στροφών. Έγινε μεγάλη επιτυχία. Ηχογραφήθηκαν κι άλλες συνθέσεις του, που τον έκαναν γνωστό όχι μόνο στον Πειραιά και στην Αθήνα αλλά σε ολόκληρη τη χώρα: Άσ’ τα νάζια βρε Μαρίτσα, Βρε Μαριώ μου είσαι γλύκα, Να μου ζήσεις Κατινάκι, Είμαι μάγκας με καρδιά, Άδικα, άδικα και άλλα. Ιδιαίτερα γνωστός έγινε το 1960, με ένα τραγούδι που ερμήνευσε έξοχα τότε και τραγουδιέται μέχρι σήμερα: τη γνωστή σύνθεση του Κώστα Γιαννίδη Τα νέα της Αλεξάνδρας (ή Το τάβλι). Την ίδια εποχή, κάνει ένα μπαράζ επιτυχιών στη δισκογραφία: Αχ γιατί δεν μ' αγαπάς, Μαχαρανή, Γιοβάνα, Το μπλε το φουστανάκι σου, Γύρισε κοντά μου, Ένας κούκλος και μια κούκλα. Στο διάστημα 1960-63, τραγούδησε συνθέσεις των πιο μεγάλων δημιουργών: Βαμβακάρη, Τσιτσάνη, Παπαϊωάνου, Καλδάρα, Περιστέρη, Δερβενιώτη, Βίρβου, Γκούτη, Μπακάλη, αλλά και των Καζαντζίδη, Γαβαλά. Παράλληλα με το τραγούδι, στη δεκαετία 1956-1966, ο Βαγγέλης Περπινιάδης κάνει το ντεμπούτο του και στον κινηματογράφο. Παίζει σε τέσσερις ταινίες, όχι μόνο ως λαϊκός τραγουδιστής αλλά και ως ηθοποιός. Το 1964, στο Συγχώρεσέ με, αγάπη μου, είχε πρώτο ρόλο, πλάι στην Κακία Αναλυτή και τον Χριστόφορο Νέζερ. Τρία χρόνια πριν, το 1961, είχε εμφανιστεί στο φιλμ Άγγελοι του πεζοδρομίου με τους Δέσπω Διαμαντίδου, Διονύση Παπαγιαννόπουλο, Ντίνα Τριάντη και άλλους εκλεκτούς πρωταγωνιστές της εποχής, σε ρόλο λαϊκού τραγουδιστή (με παρτενέρ τη Νίτσα Αντωνάτου). Ακολούθησαν και άλλες εμφανίσεις του στη μεγάλη οθόνη: Αστέρια στο βούρκο με Κώστα Κακαβά και Μίρκα Καλαντζοπούλου, Ζητείται τίμιος με Νίκο Φέρμα και Μίμη Φωτόπουλο, Ή γέφυρα της επιτυχίας και Κάλλιο πέντε και στο χέρι του Πάνου Γλυκοφρύδη, με μουσική Χρήστου Λεοντή, όπου ερμήνευσε το ομώνυμο τραγούδι μαζί με τη Ρία Νόρμα, με την οποία εν τω μεταξύ εμφανίζονται ταυτοχρόνως στα λαϊκά κέντρα εντυπωσιάζοντας ως ντουέτο. Μέχρι τότε, ο Βαγγέλης Περπινιάδης τραγουδούσε μαζί με άλλες γνωστές λαϊκές τραγουδίστριες. Σε δίσκους αλλά και στα λαϊκά νυχτερινά κέντρα της Κοκκινιάς και της παραλίας, του έκαναν κατά καιρούς σεγόντο οι Βούλα Γκίκα, Ρούλα Καλάκη, Ρία Κούρτη, Νίτσα Αντωνάτου, Έλλη Γκίλλα, Άννα Μπελλί, ενώ ως δεύτερη φωνή πλάι του έκανε το ξεκίνημα της στη δισκογραφία και στο χώρο του λαϊκού τραγουδιού η Χαρούλα Λαμπράκη - ηχογραφώντας μαζί του τη σύνθεση του Μπάμπη Μπακάλη Δεν σου μοιάζει καμιά.

Ντουέτο με τη Νόρμα

Με τη Ρία Νόρμα (Ελευθερία Ελευθεριάδου, από την 'Έδεσσα, σπουδάστρια στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης) γνωρίστηκαν στο κέντρο Κεφάλας, όπου εκείνη τραγουδούσε σόλο. Το μέταλλο της φωνής της, τα γυρίσματα, τα ανεβοκατεβάσματα στις ερμηνείες και οι σωστές καταλήξεις της τον εντυπωσίασαν. Τον χειμώνα του 1962, άρχισε η συνεργασία τους, που κρατά περισσότερο από έξι χρόνια.
Ως ντουέτο, πλέον, ο Περπινιάδης με τη Νόρμα, συναγωνίζονται τα άλλα ντουέτο της εποχής (Καζαντζίδης - Μαρινέλλα, Γαβαλάς - Κούρτη, Σπύρος- Ζαγοραίου, Αναγνωστάκης - Καλάκη, Σκορδίλης - Ντάλμα) και περνούν στο λεγόμενο έντεχνο ρεπερτόριο. Συνεργάζονται σε μια σειρά τραγουδιών με τον Γιώργο Κατσαρό, ενώ, το 1966, είναι οι βασικοί ερμηνευτές στον κύκλο τραγουδιών του νεαρού και ανερχόμενου τότε συνθέτη Χρήστου Λεοντή Ανάσταση Ονείρων - σε στίχους Μιχάλη Παπανικολάου, Λευτέρη Παπαδόπουλου, Γιάννη Κακουλίδη. Εκτός από το ντουέτο Περπινιάδης - Νόρμα, στο έργο αυτό (που κυκλοφόρησε σε δίσκο 33 στροφών) τραγουδούν: η Μαρινέλλα, ο Μπάμπης Τσετίνης με τη Λίτσα Διαμαντή και ένας νέος τραγουδιστής, ο Γιώργος Γαλάκης. Την επιτυχία όμως έκαναν ο Βαγγέλης Περπινιάδης με τη Ρία Νόρμα, με τα τραγούδια Πού να χωρέσει το όνειρο και Θα 'ρθει το βράδυ βροχερό. Η συνεργασία με τον Χρήστο Λεοντή δεν σταματά στη δισκογραφία. Δίνουν συναυλίες στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιώς, στο θέατρο Βεάκη της οδού Στουρνάρη και σε κινηματοθέατρα της Δάφνης και του Ηρακλείου Κρήτης. Με τη Ρία Νόρμα ο Βαγγέλης Περπινιάδης έχει πει τραγούδια-ύμνους (δικές του συνθέσεις) για τον Ολυμπιακό και την ΑΕΚ. Ο ίδιος θυμάται με συγκίνηση και αφηγείται: «Για τον πρώτο ύμνο που έγραψα για τον Ολυμπιακό, όλα ξεκίνησαν από τον εκλεκτό μου φίλο, συνεργάτη και μεγάλο λαϊκό ερμηνευτή, Στράτο Διονυσίου. Ήταν νύχτα της 19ης προς 20ή Σεπτεμβρίου 1963. Η ομάδα του Ολυμπιακού επέστρεφε από την Κωνσταντινούπολη, όπου στο στάδιο Μιτάτ-Πασά κέρδισε τη βουλγαρική Λέφσκι με 1-0, με κεφαλιά του Στεφανάκου, και κατέκτησε το Βαλκανικό Κύπελλο. Στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, εκείνη τη νύχτα, έγινε χαλασμός. Είχαν κατέβει περισσότεροι από 5.000 "ερυθρόλευκοι" οπαδοί, για να υποδεχθούν την ομάδα τους. Και από το Ελληνικό όλος αυτός ο κόσμος ακολούθησε εν πομπή, με τα πόδια (!), τους παίχτες στον Πειραιά. Ανάμεσα στους χιλιάδες οπαδούς του Ολυμπιακού ήταν ο Στράτος Διονυσίου με έναν κοινό μας φίλο, τον Τάκη Λαζόπουλο. Όταν τελείωσε η μεταμεσονύχτια φιέστα, ο Διονυσίου και ο Λαζόπουλος ήρθαν στο σπίτι μου, στο Χαϊδάρι. Ξύπνησα τη γυναίκα μου, τη Μαρίτσα, να μας φτιάξει καφέδες, να πιούμε. Οι δύο φίλοι μου μιλούσαν για τους θριάμβους του Ολυμπιακού εναντίον ξένων ομάδων. Άρχισα να γράφω τα πρώτα λόγια. Ξεκρέμασα το μπουζούκι από την κουζίνα και σκάλισα τις χορδές. Τα λόγια που έγραψα εκείνη τη στιγμή ήταν το "Ολυμπί- Ολυμπί- Ολυμπιακέ / Φλαμένζι Λέφ-σκι νίκησες / Σιάντος και Ζαγκλεμπιέ". Ψιθύρισα μια γρήγορη μελωδία όπως μου ήρθε τότε, έγραψα και τα υπόλοιπα λόγια και μέχρι να ξημερώσει το είχα γράψει σε μια ταινία μαγνητοφώνου». «Πρωί-πρωί», συνεχίζει την αφήγηση του ο Βαγγέλης Περπινιάδης, «τηλεφώνησα στον πρόεδρο της εταιρείας Οντεόν - Παρλοφών, τον Μίνωα Μάτσα, και του είπα: "Κύριε Μάτσα, απόψε όλη τη νύχτα έφτιαξα ένα τραγούδι-ύμνο για τον Ολυμπιακό, ύστερα απ' αυτό το ντελίριο που έγινε στο αεροδρόμιο". "Να το ακούσω", ήταν η απάντηση του Μάτσα. Άνοιξα το μαγνητόφωνο, πλησίασα το ακουστικό του τηλεφώνου και όταν τελείωσε, ο Μάτσας μου είπε: "Φέρ' το αμέσως τώρα και σε δύο ώρες το γράφεις με την ορχήστρα σου στο στούντιο " .Έτσι έγινε. Και μέσα σε λίγες ώρες ο Ύμνος του Ολυμπιακού ήταν έτοιμος. 'Έγινε μεγάλη επιτυχία, τον τραγουδούσαν οι φίλαθλοι του Ολυμπιακού στις επόμενες δεκαετίες». Λίγους μήνες αργότερα, ο Περπινιάδης γράφει τραγούδι για την ΑΕΚ αλλά και για τον Παναθηναϊκό. Τον Ολυμπιακό όμως, όπως φαίνεται από τα γεγονότα, τον αγάπησε ο Περπινιάδης και από... εμπορικής πλευράς, και είναι πολύ φυσικό αυτό. Τον πρώτο καιρό που κυκλοφόρησαν τα τραγούδια του για τις τρεις μεγάλες ομάδες, οι κυκλοφορίες των δίσκων 45 στροφών ήταν: Ύμνος της ΑΕΚ 25.000 δίσκοι, Ύμνος του Παναθηναϊκού 15.000 δίσκοι και Ύμνος του Ολυμπιακού 350.000 δίσκοι! «Από τότε», λέει ο Βαγγέλης Περπινιάδης, «έβαλα το χέρι μου πάνω στο δίσκο και ορκίστηκα πίστη στην ομάδα του Πειραιά».
Από τον πλούτο των αναμνήσεων του Βαγγέλη Περπινιάδη από την 53χρονη λαμπρή πορεία του στο ελληνικό τραγούδι, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ένα περιστατικό με τον Γιώργο Νταλάρα, που συνέβη την Παρασκευή 21 Απριλίου 1967! «Με τον Νταλάρα γνωριζόμαστε οικογενειακώς. Ο πατέρας του Γιώργου, ο Λουκάς Νταράλας, ήταν φίλος και συνεργάτης με τον πατέρα μου, τον Στελάκη. Εγώ τότε ήξερα πολύ καλά τον Γιωργάκη. Τραγουδούσε από πολύ μικρός και πράγματι είχε ωραία φωνή. Τον χειμώνα του 1967, εμφανιζόταν στα Κουνέλια, στο μαγαζί του πατέρα μου, ατό Χαϊδάρι, μαζί με τον Σπύρο Καλφόπουλο, τον Μανώλη Καναρίδη και κάποιες τραγουδίστριες που δεν συγκρατώ τα ονόματα τους. Τον Γιωργάκη τον αγαπούσα πολύ. Και είχα αποφασίσει να τον βοηθήσω. Είχα γράψει τότε δύο τραγούδια, ένα χασάπικο και ένα ζεϊμπέκικο, και του είπα να μπούμε στο στούντιο να κάνει πρόβες και να τα γυρίσουμε σε δίσκο. Ήταν αρχές Απριλίου του 1967. Ερχόταν στο σπίτι μου και κάναμε πρόβες. Παρατηρούσα ότι τραγουδούσε κανταδόρικα. Μίλησα τότε με τους ιθύνοντες της εταιρείας Οντεόν - Παρλοφών και κλείσαμε να μπούμε στο στούντιο για ηχογράφηση το πρωί της 21ης Απριλίου 1967. Κατά τις 10 ήρθε ο Γιώργος στο σπίτι μου αλλά είχαμε πλέον καταλάβει ότι όλα αναβάλλονται. Ακόμη και το προγραμματισμένο ταξίδι μου στην Αμερική ανεβλήθη για δέκα ημέρες. Πήγα όμως τελικά και έμεινα τέσσερις μήνες. Η ατυχία του Γιώργου Νταλάρα δεν κράτησε για πολύ. Τραγούδησε άλλα τραγούδια, άλλων συνθετών, και έκανε την επιτυχία εκείνων των χρόνων με το Να 'τανε το '21.» Ο Βαγγέλης Περπινιάδης μας θυμίζει ακόμη ότι βοήθησε πολύ στα πρώτα τους βήματα κι άλλους τραγουδιστές: την Πίτσα Παπαδοπούλου, τον Δημήτρη Κοντολάζο, τον Νίκο Νομικό, τη Γιώτα Σύλβα.


Ο ελληνισμός του εξωτερικού και των... συνοικιών

Η Αμερική, η Αυστραλία, ο Καναδάς κατ άλλες χώρες όπου ζουν 'Ελληνες υπήρξαν για τον Βαγγέλη Περπινιάδη σταθμοί στην πορεία του στο ελληνικό τραγούδι. Από το 1970 μέχρι το 1995, με τη Γιώτα Σύλβα παρτενέρ, έκανε το γύρο του κόσμου, τραγούδησε για τους μετανάστες και το χαρακτηριστικό ήταν ότι, όπου πήγαινε, αναγκαζόταν να παρατείνει την παραμονή του κατά έναν μήνα ή και περισσότερο.
Υπάρχει όμως κι ένα άλλο κεφάλαιο της ζωής του και του τραγουδιού του που τον κρατά πάντα ψηλά στη συνείδηση του κόσμου: Οι εμφανίσεις του στα πανηγύρια. Επί 50 χρόνια, καλοκαίρια και χειμώνες, είναι πρώτος σε προτίμηση από τους λαϊκούς και δημοτικούς τραγουδιστές που τον καλούν στα πανηγύρια. Ακόμη και τώρα, πηγαίνει και τραγουδά δημοτικές επιτυχίες του: Τ' αστέρια βασιλέψανε, Ένα βράδυ θα σε κλέψω, Αγαπώ μια κοπελίτσα, Το μλεε το φουστανάκι σου.
Στα Μεσόγειο (Σπάτα, Μαρκόπουλο, Μαραθώνας, Καλύβια, Κερατέα, Κορωπί), γνώρισε μεγάλες δόξες ο Βαγγέλης Περπινιάδης. Εκεί όμως που δημιούργησε καθεστώς, είναι ο Ασπρόπυργος. Μέχρι σήμερα πηγαίνει και ακόμη τραγουδά στο πανηγύρι, κάθε 29 Αυγούστου. Έχει στενούς δεσμούς, Έχει παντρέψει περισσότερα από 40 ζευγάρια και όλοι τον προσφωνούν «Καλώς τον κουμπάρο, τον Βαγγέλη». Εκτός από τα πανηγύρια στον Ασπρόπυργο, τον καλούν και τραγουδά σε γάμους και βαφτίσια, γιατί οι Αρβανίτες σ' αυτές τις εκδηλώσεις κάνουν γλέντια τρικούβερτα. Αλλά και στην Πελοπόννησο και στη Ρούμελη, στην Εύβοια και σε άλλες περιοχές ο Βαγγέλης Περπινιάδης ήταν περιζήτητος σε πανηγύρια, γιατί συνδύαζε το δημοτικό με το λαϊκό - και όχι μόνον αυτό. Δημιουργούσε (και δημιουργεί) πάντοτε κέφι, είναι πολύ σοβαρός πάνω στο πάλκο και τραγουδά μέχρι πρωίας. Ο ίδιος θυμάται ότι σε ένα πανηγύρι, το καλοκαίρι του 1960, σε χωριό του Αργούς, τραγουδούσε με τη Μαριάννα Χατζοπούλου: «Πάνω από 3.000 άτομα (είχαν έρθει κι από διπλανά χωριά) κατέκλυσαν το χώρο γύρω από την εκκλησία. Ακόμα και πάνω στο καμπαναριό είχαν ανεβεί για να μας δουν, να μας ακούσουν και να μας χειροκροτήσουν. Στα πανηγύρια, η διασκέδαση ήταν μαζική αλλά και γνήσια λαϊκή, καθώς και οικονομική για την εποχή του '50 και του '60. Οι άνθρωποι μπορούσαν να εκτονωθούν με χορό, τραγούδι και λίγα χρήματα».

Ο Βαγγέλης Περπινιάδης είναι ένας από τους μεγάλους της θρυλικής φρουράς των παλιών λαϊκών τραγουδιστών και μουσικών. Δεν μετακινήθηκε ποτέ από την Κοκκινιά και το Χαϊδάρι, Όπου ζει από το 1955 με τη γυναίκα της ζωής του, τη Μαρίτσα. Έμεινε πιστός στα λαϊκά συνοικιακά κέντρα και στα πανηγύρια, τραγούδησε για όλο τον Ελληνισμό στο εξωτερικό και, κατά καιρούς, είπε «όχι» σε πολύ δελεαστικές προτάσεις να εμφανισθεί σε κέντρα πολυτελείας της Αθήνας και της Παραλίας.










:::ΛΙΣΤΑ ΔΙΣΚΩΝ:::


Βαγγέλης Περπινιάδης - Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΝΥΧΤΑ 1 (Ζωντανή Ηχογράφηση)

Unhidden Content

CODE
http://rapidshare.com/files/111457610/________________ueae__-______ae____________1_______________ueoe____.rar


Βαγγέλης Περπινιάδης - Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΝΥΧΤΑ 2 (Ζωντανή Ηχογράφηση)

Unhidden Content

CODE
http://rapidshare.com/files/111442189/________________ueae___-_______ae____________2_______________ueoe____.rar


Βαγγέλης Περπινιάδης - Ζωντανή Ηχογράφηση Απο Το Κέντρο ΛΑΜΨΗ

Unhidden Content
CODE
http://rapidshare.com/files/111472104/________________ueae__...-_____________ueoe_______________________.rar


Βαγγέλης Περπινιάδης - Live στο κέντρο πανώραμα ασπρόπυργου

Unhidden Content
CODE
http://rapidshare.com/files/111480929/________________ueae___-_Live_________________________ue______.rar


Βαγγέλης Περπινιάδης - Οι Μάγκες

Unhidden Content
CODE
http://rapidshare.com/files/111465809/Baggelis_Perpiniadis-Oi_Magkes.rar


Βαγγέλης Περπινιάδης - 30 Χρόνια Επιτυχίες

Unhidden Content
CODE
http://rapidshare.com/files/111475505/________________ueae___30___ue__________ss__.rar


Βαγγέλης Περπινιάδης - Από Τίς 78 Στροφές

Unhidden Content
CODE
http://rapidshare.com/files/111433826/________________ueae___-___ue__ss__78_____oe__.rar


Βαγγέλης Περπινιάδης - Αράχτε Μάγκες Νά Περάσω 1954 1994

Unhidden Content
CODE
http://rapidshare.com/files/111436895/________________ueae___-___ue_____ue______ue____ue___1954_1994.rar


Βαγγέλης Περπινιάδης - Αφιέρωμα

Unhidden Content
CODE
http://rapidshare.com/files/111439896/________________ueae___-__oe______.rar


Βαγγέλης Περπινιάδης - Μαϊλή

Unhidden Content
CODE
http://rapidshare.com/files/111445956/________________ueae___-______.rar


Βαγγέλης Περπινιάδης & Στέλιος Κηρομύτης - Αξέχαστα Ρεμπέτικα

Unhidden Content
CODE
http://rapidshare.com/files/111455093/________________ueae_______________________-___________________.rar


Περπινιάδης Βαγγέλης - Απο τους Θησαυρούς των 45στροφών (1995)

Unhidden Content
CODE
http://rapidshare.com/files/111463572/_______ueae____________-________________________45____oe____1995_.rar


ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΡΠΙΝΙΑΔΗΣ - ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΡΠΙΝΙΑΔΗΣ

Unhidden Content
CODE
http://rapidshare.com/files/111469331/_________________ae__.rar


ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΡΠΙΝΙΑΔΗΣ - ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΑΣ

Unhidden Content
CODE
http://rapidshare.com/files/111453153/_________________ae___-_______ae_____________.rar


ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΡΠΙΝΙΑΔΗΣ - ΤΑ ΩΡΑΙΟΤΕΡΑ ΛΑΙΚΑ


Unhidden Content
CODE
http://rapidshare.com/files/111450016/_________________ae___-___________________.rar





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου